Tema | Lego Mindstorms EV3 programavimas su PYTHON |
Lektorius | Justinas Zailskas |
Moksleivių skaičius | Rekomenduojama pamokoje dalyvauti 12 mokinių. |
Trukmė | 90 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Šios pamokos galime pasiūlyti 2 variantus 1. 45 min. Pristatomi Lego Mindstorms EV3 robotas, jo jutikliai, programavimo galimybės. Mokiniai prie turimos bazės prikonstruoja ultragasrso ir šviesų jutiklius. Į roboto valdiklį įkeliamas programinis kodas. Mokiniai išbando robotą robotų sumo varžybose. 2. 1.5 val. Pristatomas Lego Mindstorms EV3 robotas, jo jutikliai, programavimo galimybės. Mokiniai pagal instrukciją sukonstruoja roboto važiuoklę, prikonstruoja ultragarso ir šviesų jutiklius. Po konstravimo vyksta programavimo darbai su RobotC arba Lego Mindstorms EV3 MicroPython programavimo kalba. Robotas ištestuojamas robotų sumo varžybose. |
Pastabos | Reikalinga specifinė programinė įranga mokyklos kompiuteriuose: Visual Studio Code su dvejais plėtiniais: ev3dev-browser ir LEGO MINDSTORMS EV3 MicroPython |
Tema | Socialinių tinklų monetizavimas |
Lektorius | Airina Savickaitė |
Moksleivių skaičius | 10 mokinių |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Instagram, Facebook, Pinterest monetizavimo galimybės. Algoritmų kaitos apžvalga. Užsiėmimų metu planuojama susikurti socialinius profilius, užpildyti turiniu, realizuoti naujausias tendencijas, apžvelgti monitezavimo galimybes, apžvelgti blogas ir geras patirtis/pavyzdžius. |
Pastabos | Tik pilnamečiai |
Tema | Virtualioji realybė (VR) ir papildyta realybė (AR), žaidimų kėdės |
Lektorius | Marius Gžegoževskis, Justinas Zailskas |
Moksleivių skaičius | 10-15 mokinių, galima derinti ir didesnį skaičių. |
Trukmė | 45-90 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Praktinis VR/AR įrangos išbandymas. Įrangos apžvalga ir taikymo sritys. Žaidimų kėdės simuliatoriai: 1. Automobilio simuliatorius galimybė žaisti: Forza horizon, Asseto Corsa, Dirt Rally. 2. Lėktuvo simuliatorius: Microsoft Flight Simulator. |
Pastabos | Žaidimų kėdės tik fakultete |
Tema | Kibernetinė higiena |
Lektorius | Jolanta Mačėnienė, Asta Danilevičiūtė |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Pamoka apie kibernetinę saugą. Bus pateikti paprasti patarimai, ką reikia daryti ir ko negalima daryti elektroninėje erdvėje, norint jaustis joje pakankamai saugiai kasdien. Pateiksime realių kibernetinių pavojų pavyzdžių ir panagrinėsime kaip jų išvengti. Vis platesnis išmaniųjų įrenginių naudojimas visose gyvenimo srityse, kiekvieną iš mūsų įpareigoja tai daryti saugiai. |
Pastabos |
Tema | Linksmieji robotukai – pažink ir kurk |
Lektorius | Tomas Kasperavičius, Mantas Vanagas, Paulius Šakalys |
Moksleivių skaičius | max 20 mokinių |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Supažindiname moksleivius su robotuku ir įrangą, moksleiviams išduodami komponentai (robotuko dalys). Instrukcijos pagalba moksleiviai bando sudėlioti vaikščiojantį robotuką. |
Pastabos |
Tema | Galima demonstruoti keturkojus robotus – šunis |
Lektorius | Tomas Kasperavičius, Mantas Vanagas, Paulius Šakalys |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Daugiausiai dėmesio gaunantys robotai – šunys yra svarbi studijų proceso dalis, tiek profesionaliajai programavimo įgūdžių tobulinimo veiklai, tiek mokomajam ir bendrajam naudojimui. Šie robotai-šunys gali puikiai pasitarnauti ir renginyje, vaikščiojant aplinkui ir „bendraujant“ su svečiais. |
Pastabos |
Tema | Kaip apsaugoti elektroninę tapatybę? |
Lektorius | Asta Danilevičiūtė, Jolanta Mačėnienė |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Kas yra elektroninė tapatybė ir kodėl ji tokia svarbi. El. tapatybės apsauga yra esminė norint išvengti jos vagystės ir su ja susijusių pasekmių. Pamokos metu diskutuosime apie dažniausiai pasitaikančias grėsmes, mokysimės atpažinti pavojingas situacijas, o svarbiausia susipažinsite su praktiniais sprendimais kaip saugiai ir atsakingai elgtis internete, kad apsaugoti savo el. tapatybę. |
Pastabos |
Tema | Kibernetinis saugumas virtualioje realybėje |
Lektorius | Asta Danilevičiūtė, Jolanta Mačėnienė |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Virtualioji realybė (VR) – tai įtraukianti technologija, leidžianti sukurti skaitmenines interaktyvias aplinkas, kuriose galima mokytis, žaisti ar atlikti kitas įvairias veiklas. Tačiau naudojantis VR svarbu suprasti ir kibernetinio saugumo rizikas, pavyzdžiui, kaip apsaugoti asmens duomenis ir privatumą. Pamokoje sužinosite, kaip VR veikia, kokios grėsmės kyla virtualioje erdvėje ir kaip apsaugoti save bei savo informaciją nuo galimų pavojų. Ši tema padės ne tik geriau suprasti šiuolaikines technologijas, bet ir įgyti svarbių įgūdžių, reikalingų saugiam naudojimuisi VR. |
Pastabos |
Tema | Statinių ir interaktyvių WEB puslapių kūrimas; DI integracija į puslapį |
Lektorius | Gintaras Dmitrijev |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Moksleiviai susipažins su HTML pagrindais, server-side užklausų apdorojimų, API naudojimu |
Pastabos |
Tema | 3D animacija |
Lektorius | Orūnė Gibavičienė |
Mokinių skaičius | 20 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Demostruosiu galimybes (studentų pavyzdžiai) – parodysiu kaip paprastai sukurti 3D animaciją. |
Pastabos |
Tema | Procesų automatizavimas su Python |
Lektorius | Marius Gžegoževskis |
Moksleivių skaičius | 30 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Pamokos metu bus kuriami automatizavimo skriptai Python kalba, aktualioms kasdienėms problemoms spręsti. |
Pastabos |
Tema | Ar testuoti gali būti įdomu? |
Lektorius | Valdona Judickaitė-Žukovskė |
Moksleivių skaičius | Tiek kiek klasėje turėtų kompiuterių |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Testavimo samprata, technikos, uždaviniai, testų automatizavimas |
Pastabos | Reikalingi kompiuteriai su interneto ryšiu |
Tema | Nuo idėjos iki produkto: šviestuko-pakabuko gamyba |
Lektorius | Tomas Kasperavičius, Vytautas Netikša |
Moksleivių skaičius | 10 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Moksleiviai susipažins su spausdintųjų plokščių (PCB) gamybos technologijomis, CNC staklių panaudojimo galimybėmis, 3D spauda, praktiškai atliks montavimo ir litavimo darbus – susikonstruos šviestuką-pakabuką. |
Pastabos | Reikalingos priemonės produktui pagaminti |
Tema | Programavimo paradigmos |
Lektorius | Igor Katin |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Bus supažindinama su skirtingomis programavimo paradigmomis, kokią geriau naudoti savo tikslams įgyvendinti |
Pastabos | Klasėje reikalingas projektorius |
Tema | Dirbtinis intelektas |
Lektorius | Joana Katina |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Bus supažindinama su skirtumu tarp dirbtinio ir žmogaus intelekto, DI tipais, taikymo sritimis |
Pastabos | Klasėje reikalingas projektorius |
Tema | Kaip veikia skaičiuotuvas? |
Lektorius | Aliona Kirdeikienė |
Moksleivių skaičius | 16 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Bus supažindinama su pozicinėmis skaičiavimo sistemomis, dvejetainių skaičių aritmetinių veiksmų atlikimu skaitmeniniais įtaisais, praktiškai surenkant sudėties grandinę ir patikrinant jos veikimą su įvairiais 4 bitų dvejetainiais skaičiais |
Pastabos | Reikalingos priemonės |
Tema | Žaismingi tarakoniukai – atrask ir kurk |
Lektorius | Dr. Antoni Kozič |
Moksleivių skaičius | 16 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Pamoka skirta mokiniams, siekiantiems susipažinti su linksmaisiais vibruojančiais vabaliukais (pvz., tarakoniukais) ir jų veikimo principu. Šios pamokos metu dalyviai išmoks pagrindinių techninių įgūdžių, tokių kaip vibracijos technologijos supratimas, elektronikos elementų jungimas ir kūrybingas projektų realizavimas |
Pastabos | Reikalingos piemonės |
Tema | Informacijos sistemos: kelionė nuo problemos iki sprendimo |
Lektorius | Dr. Tatjana Liogienė |
Moksleivių skaičius | 12 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Pamoka padės moksleiviams suprasti, kaip informacijos sistemos gali padėti spręsti kasdienes problemas. Pamokos metu išmoksite, kaip nustatyti informacijos sistemos poreikius ir kaip šie poreikiai tampa reikalavimais, kurie vėliau virsta tikrais sprendimais. Per praktines užduotis moksleiviai turės galimybę sugalvoti realią problemą, kurią galima išspręsti informacijos sistemos pagalba, ir sukurti pirmuosius sistemos reikalavimus bei prototipą. |
Pastabos |
Tema | Pažintis su fizikos laboratorija |
Lektorius | Andžej Lučun |
Moksleivių skaičius | 10 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Moksleiviai galės pasirinti ir atlikti savarankiškai bet kurį bendrosios fizikos laboratorinį darbą |
Pastabos |
Tema | Dirbtinis intelektas elektronikoje |
Lektorius | Eugenijus Mačerauskas |
Moksleivių skaičius | 12 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Teoriškai bus pritatomas veido atpažinimo algoritmas, ir pristatoma technologija. Praktiškai mokiniai galęs išbamdyti veidą atpažistantį elektroninį užraktą durims. |
Pastabos |
Tema | Kas yra mikrovaldiklis? |
Lektorius | Paulius Šakalys |
Moksleivių skaičius | 10 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Pamokoje moksleiviai susipažins su mikrovaldikliu: jo paskirtimi, sandara, praktinio panaudojimo galimybėmis. |
Pastabos | Gali būti vykdoma tik VIKO EIF 315 auditorijoje |
Tema | Duomenų vizualizavimas |
Lektorius | Loreta Savulionienė, Dainius Savulionis |
Moksleivių skaičius | 10 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Moksleiviams bus pristatyti duomenų tyrybos bei duomenų analitikos metodai |
Pastabos | Reikalingas kompiuteris bei projektorius |
Tema | Kaip pasirinkti studijas? Informatikos ir inžinerijos krypčių studijų programos. |
Lektorius | Andželika Slimanavičienė |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Moksleivai sužinos, kaip išsiaiškinti kokia specialybė tinka, kokie yra stojimo reikalavimai, kokios darbo rinkos tendencijos. |
Pastabos |
Tema | Operacinių sistemų istorija |
Lektorius | Romanas Tumasonis |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Moksleivai sužinos apie OS atsiradimą, jų evoliuciją, kokios buvo pirmosios operacinės sistemos, kokia yra operacinių sistemų paskirtis |
Pastabos |
Tema | Paslaptingi skaičiai ir jų istorijos |
Lektorius | Jolita Vasaitienė, Dr. Laura Gžegoževskė |
Moksleivių skaičius | Neribojama |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
„Paslaptingi skaičiai“ ir jų istorijos ne tik žavi matematikos entuziastus, bet ir yra
puikus būdas parodyti, kaip matematika ir gamtos stebuklai gali susijungti. Tai bus stengiamasi įdomiai perteikti moksleiviams, parodant matematikos dalyko sąsajas su kitais studijų dalykais.
|
Pastabos |
Tema | Scientists who regret their inventions |
Lektorius | Helsvig Jūratė |
Moksleivių skaičius | 25 |
Trukmė | 45 min. |
Pamokos aprašas (kokia pamokos programa, ką jie veiks) |
Pamokos metu moksleiviai diskutuos, skaitys, atliks praktines užduotis |
Pastabos | Pamoka vyksta EN kalba |