Įtrauktis švietime – tai ne malonės aktas, o būtinybė. Neįgaliųjų ir neuroįvairių žmonių dalyvavimas mokymosi procese tampa tikrove tada, kai priemonės kuriamos ne apie juos, o kartu su jais. Būtent tai ir yra Design2Freedom esmė – laisvė kurti, mokytis ir gyventi visiems.
Birželio 24–26 d. vyko tarptautinis Erasmus+ projekto „Design2Freedom“ mokymosi etapas (LTT3), kurį organizavo EIF doc. dr. Svetlana Kubilinskienė ir lektorė Valdona Judickaitė Žukovskė, bendradarbiaudamos su EKF projektų vadove Daiva Kelpšaite ir kitomis dėstytojomis. Vizito metu vyko:
> pilotinių patirčių pristatymai,
>kūrybinės dirbtuvės,
> diskusijos apie įtrauktį aukštajame moksle ir universitetų prieinamumą visiems studentams.
Pranešimus apie universalų dizainą ir žmogaus teises skaitė Daniel Aníbal García Diego ir Fausto Marchiaro (COCEMFE, Ispanija). Apie neuroįvairovės iššūkius kalbėjo Barbora Suisse – iniciatyvų „Draugiški autizmui“ ir „Mes spektre“ įkūrėja, knygos Autism is a part of me (2024) bendraautorė, Lietuvos įvairovės chartijos valdybos narė. Paskaita „Neurodivergent students from awareness to inclusion 2025 VK – Copy” prisegta.
Pilotinius projektus, skatinančius fizinę įtrauktį, pristatė partneriai iš:
>Vilniaus kolegijos (Lietuva),
>Technická univerzita v Košiciach (Slovakija),
>Universidad de A Coruña (Ispanija).
Daugiau apie Vilniaus kolegijos pilotinius D2F renginius:
https://eif.viko.lt/projekto-design2freedom-hakatonas…
Slovakijos ir Ispanijos universitetų atstovai dalijosi savo Prieinamumo centrų patirtimi – nuo studentų konsultavimo, jų poreikių nustatymo, techninės ir metodinės pagalbos skyrimo iki dėstytojų mokymų. Pristatymuose ir diskusijoje dalyvavo ir VIKO administracija: Tarptautinių ryšių ir projektų tarnybos vadovė Jolanta Preidienė, Studijų tarnybos vadovė Dovilė Liubinienė ir studentų reikalų koordinatorius Ričardas Rimkus.
Vizitą vainikavo Ispanijos ambasadorės Lietuvoje María Nieves Blanco Díaz kalba: „Design2Freedom yra įkvepiantis pavyzdys, kaip galima kurti švietimo sistemas, kuriose įtrauktis nėra pavėluotas prisitaikymas, o pamatinis principas.“
Projekto rezultatai:
>Edukacinė platforma
>Atviras MOOC kursas
>Metodinis gidas dėstytojams
Projektas truks iki 2026 m. gegužės, finansuojamas pagal Erasmus+ (KA220-HED) programą.
