Pastaruoju metu organizacijos pripažįsta susiduriančios su darbuotojų atrankos, motyvacijos iššūkiais. VIKO Elektronikos ir informatikos fakultetas į šias problemas pakvietė pažvelgti socialinių partnerių akimis ir pasidalinti patirtimi apie motyvacijos iššūkius dabartinėje darbinėje aplinkoje.
„(ne)MOTYVUOJAMIEJI“ – tai epas, kuriame aktyviai dalyvavę VIKO socialiniai partneriai (Danske Bank Lietuva, CV-Online, Teltonika ir CyberCare) ir Elektronikos ir informatikos fakulteto bendruomenės nariai aktualizavo bendras darbo rinkos tendencijas ir atkreipė dėmesį į besikeičiančius darbuotojų motyvacijos aspektus.
Poreikis investuoti į darbuotojų kultūrinės aplinkos gerinimą, darbdaviui gali skambėti, kaip milžiniškų išlaidų pradžia. Tačiau Danske Bank Lietuva darbuotojų patirties vadovės Justinos Garlauskienės tvirtinimu, dėmesys darbuotojų gerovei net du kartus padidina klientų pasitenkinimą suteikiamomis paslaugomis bei išaugina įmonės pelną 25 proc. Reikšminga įmonės plėtra vyksta, kai pramonės revoliucijų grįstą darbuotoją-sraigtelį, atitaiso paradigma darbuotojas-asmenybė; kiekvienas darbuotojas turi tapti svarbia ir vertinama komandos dalimi!
„Darbo skelbimų rekordiškai daug. Kandidatų rekordiškai mažai! Štai tokia situacija tvyro po Lietuvos padange“, – pasak CV-Online LT marketingo vadovės Ritos Karavaitienės. Pranešimo metu buvo akcentuota ypatingai žalinga darbdavio maniera – žongliravimas darbuotojais. Rita Karavaitienė pristatė įmonių siūlomų nefinansinių motyvacinių priedų pokyčius per kelis metus, kandidatų lūkesčius įmonėms, bei kokie yra darbo paieškos motyvų bei motyvacijos dirbti skirtumai.
„O kas motyvuoja tuos, kurių nebemotyvuoja pinigai?“ – skambėjęs Justinos Štrimaitytės, Teltonika „IoT GROUP” žmogiškųjų išteklių specialistės klausimas, į kurį pranešimo eigoje buvo nuodugniai atsakyta. Justina Štrimaitytė apibrėžė darbuotojų išlaikymo formulę: tikslas, kultūra ir augimas. Akcentavo, kad mes visi esame skirtingi ir viskas su tuo gerai, svarbiausia puoselėti pagarbą ir pasitikėjimą, žinoti, kad kiekvieno darbuotojo gerovė rūpi jį supantiems kolegoms.
Ketvirtasis CyberCare personalo partnerių: Gintarės Grinės ir Liucilės Didikės pranešimas itin ambicingu pavadinimu „Memes’ai, bomžpakiai ir derinamas grafikas – ar tiek užteks tavo karjeros startui?“ atskleidė tai, kad vis dažniau ne įmonės renkasi studentus per karjeros dienas, o studentai renkasi įmones socialiniuose tinkluose. Gintarė Grinė ir Liucilė Didikė akcentavo, jog talentų kalvė CyberCare kuria tokią aplinką, kad darbuotojai jaustųsi puikiai.